T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / FETHİYE - Fethiye Merkez Atatürk İlkokulu

Projelerimiz

Ock

Okulumuz 3. Sınıf öğrencilerinin (6 şubeden-179 öğrenci) ülkemizin yedi bölgesinden yedi halk oyununu, birlik beraberlik içerisinde, takım çalışması ile eğlenerek öğrenmeleri ve aynı anda hep birlikte senkronize bir şekilde oynayabilmeleri için projemize başladık.

 Kültürel değerlerimizin yaşatılması, yaygınlaştırılması, sevdirilmesi, yeni nesile en iyi şekilde aktarılmasının yanı sıra öğrencilerimiz arasında dostluk, arkadaşlık, yardımlaşma, empati duygularını, milli gurur ve coşku ile her hafta cuma günleri iki usta öğretici eşliğinde 179 öğrencimizin aynı anda çalışarak, halkımızın ortak duygularını yansıtan yedi bölgemizden yedi halk oyununu öğrencilerimizin öğrenmelerini ve senkronize bir şekilde oynayabilmelerini sağladık.

Velilerimiz ile yapılan veli toplantıları ile (yüz yüze ve uzaktan (Zoom, Face Time, Google Hangoust üzerinden) velilerimiz projemiz hakkında bilgilendirilmiş, onların izinleri alınmış, destekleri sağlanmıştır. Ayrıca her hafta öğrencilerle yapılan çalışmaların görüntü ve videoları okulumuz ve kişisel sosyal medya platformlarımızdan, sınıf gruplarımızdan paylaşılarak paydaşlarımızın proje süreçlerinde ilgi ve desteklerinin sürekliliğini sağladık.

Proje ekibi olarak (179 öğrenci, 6 sınıf öğretmeni, 2 usta öğretici ile) İlçemizde 25-26-27 Nisan 2022 tarihlerinde Fethiye Kaymakamlığı, Fethiye Belediye Başkanlığı, İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile yapılan ülkemiz içinden ve uluslararası katılımların da olduğu (Azerbaycan, Kırgızistan, Gürcistan) Fethiye Halk Oyunları ve Müzik Festivaline katıldık. Oyunlarımızı oynayarak proje çalışmamızı sergiledik.

Okulumuzda yapılan 23 Nisan kutlama programına yabancı grupları davet ettik ve okulumuzda gösteri yapmalarını sağladık.Öğrencilerimize başka ülkenin halkoyunlarını ve kültürlerini tanıma imkanı bulmasını sağladık.

 

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

 

Ock

Sağlık Çalışanlarımızın Çocuklarının Pandemi döneminden güçlenerek çıkmalarını sağlayacak sosyal, duygusal ve bilişsel becerileri kazandırmayı amaçladık. Projenin temel ilkesini "Pandemide Psikolojik İyi Oluş" olarak belirledik. 

 

Pandemi döneminde sağlık çalışanlarının uzun süren mesai saatleri ve çocuklarla sosyal mesafeyi korumaya çalışmaları çocukların ruh sağlığı üzerinde olumsuz etkide bulunabilmektedir.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

 

 

Çocukların pandemi, covid-19, salgın hastalık gibi kavramlar hakkında doğru bilgilere sahip olmalarını sağlamak ve onlara stresle başa çıkma yöntemlerini kazandırmak amacıyla Pamukkale Üniversitesi'nden Akademisyen Dr. Aykut GÜNLÜ proje kapsamındaki sağlık çalışanlarının çocuklarından oluşan ilçe genelinde seçilen 30 öğrenciye her hafta Psikoeğitim verdi. Pandemi, covid-19, salgın hastalık, duygu, davranış, düşünce, stres ve stres yönetimi, odaklanma becerileri, nefes egzersizleri konularında çocukları bilgilendirdik. 

 

Çocuklarımızın sağlıklı kişilik gelişimlerini desteklemek, olumlu benlik algılarını ve öz disiplinlerini geliştirmek, onlara olumlu davranış kazandırmak ayrıca onları sosyalleştirmek ve eğlendirmek amacıyla sınıf öğretmenimiz, rehber öğretmenimiz ve alanında uzman eğitmenlerin katılımıyla Drama, Çocuklar için Felsefe(P4C), Müzik, Masal, Akıl ve Zeka Oyunları, Resfebe gibi eğitimler düzenledik. 

 

Eğitimlerimizde öğrencilerimizin yaşadıkları korku, kaygı, yalnızlık, sosyal mesafe gibi çocukların ruh sağlığını olumsuz etkileyen duyguları belirleyip bunlara yönelik çalışmalara yer verdik. Böylece çocuklarımızda dram oluşturan konularla ilgili yaptığımız çalışmalar ile psikolojik iyi oluş düzeylerini artırmayı amaçladık.

 

Projemizin sonunda akademisyenimizin hazırladığı Nitel Görüşme Formu doğrultusunda son anket hazırlayıp öğrencilerimize uyguladık. Akademisyenimiz ön-son anketi karşılaştırdı. Projenin bitiş tarihinden itibaren 3 ay ve  6 ay sonrasında öğrencilerimizle gözlem-izlem-değerlendirme görüşmeleri yaptık. Akademisyenimiz proje çalışmamızı raporlaştırdı. Proje öğrencilerine uygulanan ön-son anket karşılaştırması ve 3-6 ay sonrası gözlem-izlem-değerlendirme görüşmeleriyle görüyoruz ki öğrencilerimiz duygularını anlamlandırmakta, ifade etmekte ve iletişim kurmakta olumlu gelişme göstermiştir. Son dersimizi velilerimizle yaptık. 

 

Sokağa çıkma kısıtlamalarının ve uzaktan eğitim sürecinin olduğu pandemi dönemini çocuklarımızın eğlenceli ve eğitici bir şekilde geçirmiş olmasından hem öğrencilerimiz hem de velilerimiz memnuniyet duyduklarını ifade ettiler.

 

Proje  Padletimiz: https://padlet.com/hgulhekimoglu/86azr4hetggyulhg

Ock

Aklımı Oynatıyorum - My Mind is Playing

 

İtalya ortaklı ve kurucusu olduğumuz Uluslararası eTwinning projemizde akıl ve zeka oyunlarının, geleneksel çocuk oyunlarının matematik dersine entegresini gerçekleştireceğiz. Böylece öğrencilerimiz hem oynayacak hem öğrenecek.

Projemiz halen devam etmektedir.

 

Ock

Türkiye Türklerinin ve Kuzey Makedonya Türklerinin kültürlerini karşılaştırdığımız ve kurucusu olduğumuz Uluslararası eTwinning projemizde gelenek göreneklerimizi, geleneksel mutfağımızı, kıyafetlerimizi, oyunlarımızı ve türkülerimizi karşılaştıracağız.

Projemiz halen devam etmektedir.

Ock

Herkes Farklı Herkes Eşit - Everyone Different Everyone Equal

 

İspanya ortaklı ve kurucusu olduğumuz Uluslararası eTwinning projemizde özel eğitim öğrencilerinin günlük ve sosyal yaşam becerilerini bağımsız gerekleştirebilmelerini desteklemeyi, normal gelişim gösteren öğrencilerin akranlarına karşı farkındalık sağlamalarını ve tüm çocuklarımızın iş birlikli çalışmalar yapmasını amaçlıyoruz.

 

Projemiz halen devam etmektedir.

Ock

Öğrencilerimizin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerini kullanarak günlük yaşamda problemlerle başa çıkmanın da bir matematiği olduğunu, farklı düşünme ile çeşitli süreçlere yeni çözümler arama kabiliyetlerini, yaratıcılıklarını, inavasyon becerilerini, sosyal iletişim becerilerini, yaparak yaşayarak öğrendiği, üretim yaptığı ve öğrendiklerini somutlaştırarak kullanılabilir hale getirmelerini amaçladık.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

Doğanın Sesi Olalım

doğayı ve doğada yaşanan olayları yakından incelemek adına projemizde yer alan etkinliklerle öğrencilerimizde "Doğa Bilinci" oluşturmaya çalışacağız. Hayvan ve bitkilerle paylaştığımız doğayı keşfe çıkacağız.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

Forest For All Forever

Ormanlar habitatlarımızın dayanıklılık kaynağıdır. İklim krizi ile mücadelenin de en önemli aktörüdür. Sürdürülebilir yaşamın temeli, canlıların hayatlarını devam ettirebilmesi için gerekli oksijenin kaynağıdır. 2021 yılı yaz aylarında, yaşanan sıcak hava dalgaları ve ihmaller ile Türkiye, Yunanistan ve Avrupa'nın bazı bölgeleri ile Kuzey Amerika, tarihin en kötü yangın sezonu yaşadı. Böyle bir dönemde ormanları korumak, yaşama sahip çıkmak olacaktır.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

MUSICAL MOTOR GAMES AND MOTOR SONGS   Okulumuzun yürüttüğü eTwinning projelerinden biri olan "Musical Motor Games and Motor Songs" adlı Portekiz ve İspanya kuruculu uluslararası eTwinning projemizde farklı kültürleri, müzikleri, dansları ve dilleri öğrencilerimizi öğretmeyi amaçlıyoruz.    İspanya, Portekiz, Romanya ve Türkiye'den öğretmenlerimizin yer aldığı projede her ay başka bir ülkeye ait dil seçiliyor. O dile ait beden perküsyon hareketleriyle eşlik edilen şarkıyla tüm proje öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz dans ediyor.    Aynı zamanda seilen dile ait kültürel ve turistik ögelere de değinen öğretmenlerimiz, öğrencilerimizin zihninde o müziğe ve ülkeye ait bir portre çizmiş oluyor.   Muğla'dan 2 öğretmenimizin yer aldığı projede, İspanya'dan 2 öğretmenimiz, Portekiz'den 2 öğretmenimiz, Romanya'dan 1 öğretmenimiz, Ankara'dan 1 öğretmenimiz, Antalya'dan 1 öğretmenimiz, Erzurum'dan 1 öğretmenimiz, İstanbul'dan 1 öğretmenimiz, Konya'dan 2 öğretmenimiz ve Mersin'den 1 öğretmenimiz yer almaktadır.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

MUTFAKTAYIZ   Okulumuzun yürüttüğü eTwinning projelerinden biri olan "Mutfaktayız" adlı ulusal eTwinning projemizde; öğrencilerimize hayatın her yerinde kullanabilecekleri temel matematik kavramlarını eğlendirerek kazandırmayı amaçladık.   Sınıf çalışmalarımızı ders sonrası mutfak etkinlikleri ile destekledik.   "Kesirler" konusunu hazırladığımız kek,pizza ve börekler üzerinde, "Zaman" konusunu ise turşu kurma, yoğurt mayalama, hamur mayalayarak poğaça yapma gibi etkinlikler üzerinde uygulamalar ile destekledik.   Muğla'yı temsilen okulumuzun yer aldığı projede,  Ankara'dan 1 öğretmen, Eskişehir'den 3 öğretmen, İstanbul'dan 1 öğretmen, Kars'tan 1 öğretmen, Kırklareli'den 1 öğretmen ve Samsun'dan 1 öğretmen yer almaktadır. Farklı şehirler ve bölgelerde yer alan öğrencilerimizden oluşturduğumuz karma okul takımlarıyla "Kesirler" ile ilgili ortak akrostiş çalışması, "Zaman" ile ilgili ortak takvim çalışması hazırladık. Böylelikle öğrencilerimize akranlarıyla tanışma, iletişim kurma ve takım çalışması yapma gibi becerileri de kazandırmayı amaçladık.   Web 2.0 araçlarıyla hazırladığımız oyunlarla öğrencilerimizin eğlenerek öğrenmelerini de destekledik.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

GÜN GÜN DÖNGÜYLE, SUNARIZ HEP BİRLİKTE   Okulumuzun yürüttüğü eTwinning projelerinden biri olan "Gün Gün Döngüyle, Sunarız Birlikte" adlı ulusal eTwinning projemizde; kalabalık mevcutlu okullarda tüm öğrencilere ilgili hafta ile etkinlik düşmediği için sınıf merkezli kutlamalar yaparak daha çok öğrenciyi aktif bir şekilde kutlama programına dahil etmeyi, öğrencilerin evrensel ve kendi kültüründeki önem taşıyan belirli gün ve haftayı içselleştirerek özümsemesini sağlamayı, öğrencilerin vatan sevgisi, insan sevgisi, doğa sevgisi, hayvan sevgisi ile empati kurarak farkındalıklarını artırmayı, milli bayramların ve değerlerin coşkulu bir şekilde kutlanmasını ve tanıtılmasını hedefledik.   Muğla'yı temsilen yer aldığımız projede, Yalova'dan 4 öğretmen, Ankara'dan 1 öğretmen, Bolu'dan 1 öğretmen, Çanakkale'den 1 öğretmen, Edirne'den 1 öğretmen, İstanbul'dan 1 öğretmen bulunmaktadır.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

TOPRAK ANAMIZA SARIL / HOME (Hug Our Mother Earth)   Muğla ilimize özel yürüttüğümüz projemizde Fethiye'yi temsilen okulumuzdan 2 öğretmenimiz, Bodrum'dan 4 öğretmenimiz, Ula'dan 2 öğretmenimiz ve Milas'tan 1 öğretmenimiz bulunmaktadır.   İnsanlığın ilk yuvası toprak ana, doğa olmuştur. İnsan Toprak ananın bize sunduğu ormanda yuva kurmuş, barınmış, beslenmiş ve şifa bulmuştur. Biz de projemizde bu noktadan çıkışla, son zamanlarda yaşanan orman yangınlarına dikkat çekemeyi ve 6-11 yaş arasındaki öğrencilerimizde farkındalık yaratmayı, onlara asıl yuvamıza sahip çıkmamız gerektiğini kavratmayı amaçladık.   Projemizi Kasım-Mart ayları arası için tema tema planladık ve her temaya ayrı bir sosyal sorumluluk çalışması koyduk.   Temalarımız:  -Tarihte Doğa  -Sanatta Doğa -Bilimde Doğa  -Müzikte Doğa

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

Ock

eTwinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa'daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun öğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor programi olan Erasmus+'a, sıkı bir şekilde entegre edilmiştir.