T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / FETHİYE - Fethiye Merkez Atatürk İlkokulu

Drama

Sağlık Çalışanlarımızın Çocuklarının Pandemi döneminden güçlenerek çıkmalarını sağlayacak sosyal, duygusal ve bilişsel becerileri kazandırmayı amaçladık. Projenin temel ilkesini "Pandemide Psikolojik İyi Oluş" olarak belirledik. 

 

Pandemi döneminde sağlık çalışanlarının uzun süren mesai saatleri ve çocuklarla sosyal mesafeyi korumaya çalışmaları çocukların ruh sağlığı üzerinde olumsuz etkide bulunabilmektedir.

Projemiz 2021-2022 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür.

 

 

Çocukların pandemi, covid-19, salgın hastalık gibi kavramlar hakkında doğru bilgilere sahip olmalarını sağlamak ve onlara stresle başa çıkma yöntemlerini kazandırmak amacıyla Pamukkale Üniversitesi'nden Akademisyen Dr. Aykut GÜNLÜ proje kapsamındaki sağlık çalışanlarının çocuklarından oluşan ilçe genelinde seçilen 30 öğrenciye her hafta Psikoeğitim verdi. Pandemi, covid-19, salgın hastalık, duygu, davranış, düşünce, stres ve stres yönetimi, odaklanma becerileri, nefes egzersizleri konularında çocukları bilgilendirdik. 

 

Çocuklarımızın sağlıklı kişilik gelişimlerini desteklemek, olumlu benlik algılarını ve öz disiplinlerini geliştirmek, onlara olumlu davranış kazandırmak ayrıca onları sosyalleştirmek ve eğlendirmek amacıyla sınıf öğretmenimiz, rehber öğretmenimiz ve alanında uzman eğitmenlerin katılımıyla Drama, Çocuklar için Felsefe(P4C), Müzik, Masal, Akıl ve Zeka Oyunları, Resfebe gibi eğitimler düzenledik. 

 

Eğitimlerimizde öğrencilerimizin yaşadıkları korku, kaygı, yalnızlık, sosyal mesafe gibi çocukların ruh sağlığını olumsuz etkileyen duyguları belirleyip bunlara yönelik çalışmalara yer verdik. Böylece çocuklarımızda dram oluşturan konularla ilgili yaptığımız çalışmalar ile psikolojik iyi oluş düzeylerini artırmayı amaçladık.

 

Projemizin sonunda akademisyenimizin hazırladığı Nitel Görüşme Formu doğrultusunda son anket hazırlayıp öğrencilerimize uyguladık. Akademisyenimiz ön-son anketi karşılaştırdı. Projenin bitiş tarihinden itibaren 3 ay ve  6 ay sonrasında öğrencilerimizle gözlem-izlem-değerlendirme görüşmeleri yaptık. Akademisyenimiz proje çalışmamızı raporlaştırdı. Proje öğrencilerine uygulanan ön-son anket karşılaştırması ve 3-6 ay sonrası gözlem-izlem-değerlendirme görüşmeleriyle görüyoruz ki öğrencilerimiz duygularını anlamlandırmakta, ifade etmekte ve iletişim kurmakta olumlu gelişme göstermiştir. Son dersimizi velilerimizle yaptık. 

 

Sokağa çıkma kısıtlamalarının ve uzaktan eğitim sürecinin olduğu pandemi dönemini çocuklarımızın eğlenceli ve eğitici bir şekilde geçirmiş olmasından hem öğrencilerimiz hem de velilerimiz memnuniyet duyduklarını ifade ettiler.

 

Proje  Padletimiz: https://padlet.com/hgulhekimoglu/86azr4hetggyulhg

18-01-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.01.2023 - Güncelleme: 18.01.2023 14:38 - Görüntülenme: 135
  Beğen | 0  kişi beğendi