T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / FETHİYE - Fethiye Merkez Atatürk İlkokulu

eGüvenlik

Ock

Öğrertmenlerimiz etwinning.eba.gov.tr den İnternet Güvenliği ve Etiği, aSafety Label kurslarını tamamlayarak sertifikalarını aldı.

Öğrencilerimizle birlikte yaptığımız Güvenli İnnternet Günü kodlamalarını codeweek.eu sayfasında oluşturduğumuz etkinliğe yükledik ve öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz etkinlik sertifikalarını aldı.

Etkinliğimize 10'dan fazla okul katıldığı için Mükemmellik Sertifikası da aldık.

Ock

Okulumuzun rehber öğretmenleri öğretmenlerimizi, personelimizi ve öğrencilerimizi bilgilendirdi. Ayrıca Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü Adli Bilişim Uzmanı İsmail Özcan personelimize ve öğrencilerimize görüşme, düz anlatım, tartışma, örnek olay, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, rol oynama, konuşma halkası yöntem ve tekniklerini kullanarak eğitim verdi, eğitimi Kahoot, Cram ile eğlenceli bir şekilde değerlendirdik.

Ock

Öğrencilerimizle yaratıcı düşünme, soru-cevap, tartışma yöntem ve teknikleriyle akıllı işaretler ve dijital ayak izi çalışmalarını yapıp, çalışmalarımızın hepsini sergiledik ve okulumuzun eGüvenlik panosuna astık.

Öğrencilerimiz proje adımızla istasyon tekniğini kullanarak işbirlikçi akrostiş yazdı, çalışmalarını okulumuzun eGüvenlik panosuna astık. Paydaşlarımızla birlikte Storyjumper web 2.0 aracını kullanarak okulumuzun iş birlikçi eGüvenlik Politikasını aBook olarak hazırladık.

Rehber öğretmenlerimiz ve sınıf öğretmenlerimiz velilerimizi bilgilendirdi. Velilerimiz öğrencilerimizle iş birliği içerisinde iletişim araçları materyal tasarımı yaptı, böylece süreçte aktif rol almalarını da sağlamış olduk.

Güvenli İnternet Günü ve belirli gün ve haftalarda kodlama yaparak öğrencilerimizle günün anlam ve önemine dikkat çektik. Öğrencilerimiz bu kodlamalarda codeweek.eu sertifikası kazandığı gibi proje sonunda da öğrencilerimizi sertifika ile ödüllendirdik.

Ock

Ock

Ock

·         Dijital medyanın hızlı gelişimi ve erken çocukluktan itibaren internet kullanımının artması aynı zamanda uzaktan eğitim süreci ve okulumuzda yürüttüğümüz yerel, ulusal, uluslararası projelerimizde partnerlerimizle iletişim kurmamız ve kullandığımız web 2.0 araçları öğretmenlerimizin, öğrencilerimizin ve velilerimizin dijital dünyaya aşina olmaları açısından internet güvenliği ve etiği konusunda eğitim almayı gerekli kılmıştır.

Ock

E-GÜVENLİK ETİKETİ (E-SAFETY LABEL) 

 

Kurumumuz uluslararası iş birliği yürüten ve güvenli internet kullanımı sağlayarak bunu kanıtlayan çalışmalar sayesinde e-Güvenlik Bronz Etiketi (e-Safety Bronze Label) ile ödüllendirilmiştir.

 

Etiketimiz Temmuz 2024'e kadar geçerli olacaktır.

Ock

Ock

Ock

Öğrencilerimizle yaratıcı düşünme, soru-cevap, tartışma yöntem ve teknikleriyle akıllı işaretler ve dijital ayak izi çalışmalarını yapıp, çalışmalarımızın hepsini sergiledik ve okulumuzun eGüvenlik panosuna astık.

Ock

2021 ve 2222 Güvenli İnternet Günü, eTwinning Günü gibi özel günlerde farkındalık oluşturmak, dikkat çekmek adına kodlama çalışması yapıyoruz.

Ock

Öğrencilerimize çalışma konumuzdan bahsettik ve bir slogan bulmalarını istedik. internETİK çalışmamızın sloganı, projemizin adı olarak belirlendi.

Projemizde web 2.0 araç kullanımı, medya okuryazarlığı, kişisel bilgilerin ve özel fotoğrafların kontrolsüzce paylaşmanın yaratacağı sorunlar, dijital ayak izi, siber zorbalık, dezenformasyon ve şiddet içeren çevrimiçi oyunların dezavantajları, cep telefonu ve sosyal medyanın kullanımı gibi konulara değindik.

Uzman konuklarımız ve velilerimizle iletişimi Adobe connect, Zoom ile kurduk. Öğrencilerimize logo hazırlayabilecekleri web 2.0 araçlarını (Canva, Postermywall) tanıttık. Proje logomuzu öğrencilerimizin beyin fırtınası, yaratıcı düşünme, rol model olma, gösterip yaptırma teknikleriyle hazırladığı logoların arasından anket (Google Forms) ile seçtik.

Okulumuzun rehber öğretmenleri personelimizi ve öğrencilerimizi bilgilendirdi. Ayrıca Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü Adli Bilişim Uzmanı İsmail Özcan personelimize ve öğrencilerimize görüşme, düz anlatım, tartışma, örnek olay, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, rol oynama, konuşma halkası yöntem ve tekniklerini kullanarak eğitim verdi, eğitimi Kahoot, Cram ile eğlenceli bir şekilde değerlendirdik.

Ock

Rehber öğretmenlerimiz ve sınıf öğretmenlerimiz velilerimizi bilgilendirdi. Velilerimiz öğrencilerimizle iş birliği içerisinde iletişim araçları materyal tasarımı yaptı, böylece süreçte aktif rol almalarını da sağlamış olduk.

Ock